У интерперсоналној комуникацији појављују се различите препреке или баријере које смањују њену ефикативност и ефикасност. Све баријере се деле на три група проблема, на:
1) Механичке баријере блокирају комуникацију у физичком смислу (бука или оштећење техничког помагала)
2) Сематичке баријере се односе на проблем непрецизне употребе речи, а до ње долази због неразумевања значаја неке речи, или неспособности да се на одговарајући начин саопштиодредјена порука
3) Психолошке баријере, као начешће присутне у пракси обликују како садржај онога што сесаопштава.У интерперсоналној комуникацији у пословној средини долази до следећих баријера:
- Филтрирање (оно може бити намерна манипулација информацијама како би оне изгледале привлачиније за примаоца)
-
Емоције (односно расположења примаоца, утичу на то како ће се примљена порука протумачити.
-Претрпаност инфорамцијама (је све иражајније, менаџера после вишедневног одсуства може даочекује и преко 1000 нових проука)
- Дефанзивност (настаје из осећања угрожености смањује могућност да се постигнемедјусобно споразумевање)
- Језик
и национална култура (неке земље придају велики значај индивидуалности, док
другенегују традицију колективизма, па ни интерперсонална комуникација није
свуда иста.
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.