У раду са документацијом мора бити систематичан, педантан и прецизан. Документацију мора да води редовно, уредно и прегледно.
Да
би успешно и ефикасно обавио све послове, пожељно је да канцеларијски радник има следеће особине:
Стручност (стиче се школовањем а временом се мора проширивати и продубљивати) – канцеларијски радник мора бити квалификован за обављање послова за које је задужен. При том он мора имати како теоријско знање, тако и практично знање, тј. мора бити способан да у пракси изврши задатке у канцеларији. Канцеларијски радник би требало да влада и неким вештинама, као што су: познавање рада на рачунару, техника слепог куцања, стенографско писање и сл.;
Тачност и прецизност – подразумева да канцеларијски
радник поштује време и договорене рокове, али и да, тачно, и без грешака даје
информације, води евиденције и обавља друге канцеларијске послове;
Систематичност у раду - подразумева да континуирано и у предвиђеним роковиима обавља своје обавезе.
Уредност – се односи како на спољашњи
изглед канцеларијског радника (уредна фризура, адекватна, уредна, чиста одећа и
обућа), али и на уредност радног простора који радник користи (чиста површина
стола, чистоћа намештаја, и уређаја који радник користи);
Одговорност – подразумева да канцеларијски
радник савесно и одговорно обавља своје задатке, да ради у интересу фирме и у складу са
правилима и прописима, да радно време користи за обављање својих задатака и да не оставља да неко други
обавља посао уместо њега.
Рационалност – подразумева да канцеларијски
радник троши минимум времена или материјала за обављање неког канцеларијског
посла, ради брзо и без грешака;
Поштење – је карактерна особина која
подразумева да канцеларијски радник говори истину, не чини преваре, поштује правила,
прописе, законске процедуре и договоре;
Одлучност - канцеларијски радник би требало да лако и брзо
доноси одлуке, без много чекања или предомишљања, као и да преузме иницијативу
када је потребно или да предложи решење неког проблема;
Креативност – значи да је канцеларијски
радник способан да сам креира нове идеје како се може обавити неки посао
ефикасније, или да предложи решење неког проблема. Такође, идеје може да
представи другима;
Спремност за рад у тиму - осим што самостално обавља своје канцеларијске задатке, потребно је да буде спреман да сарађује са колегама у реализацији заједничких послова, пројеката и сл.
Отвореност за нове идеје - одређене послове канцеларијски радник обавља рутински по устаљеној процедури, али исто тако мора бити спреман да прихвати и нове идеје које доприносе успешнијем пословању или лакшој реализацији послова.
Спремност да се перманентно усавршава - поред своје стручности и искуства у обављању задатака, канцеларијски радник мора константно да учи и развија своје вештине из области своје струке, прати и примењује техничко-технолошке промене, прати промену правних прописа итд.
Комуникативност - усмена и писана комуникација је вештина која се може усавршавати, а посебно је важна за раднике који су у сталном контакту са пословним партнерима, странкама или који се баве промоцијом и продајом производа.
Толерантност је особина која је важна како у раду са колегама и руководиоцима, тако и у односу према странкама, пословним партнерима, клијентима итд. Потребно је пуно стрпљења, и љубазности како би комуникација несметано текла и била успешна.
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.