ПОЈАМ КОМУНИКАЦИЈЕ
Реч комуникација се може дефинисати на различите начине али заједничко за све дефиниције је да она увек означава процес у којем се кроз језик, речи и фразе, различите знаке и сигнале размењују информације, мисли и идеје.
Из горе наведене дефиниције можемо закључити да праву комуникацију не чини само оно што смо рекли или написали, већ и оно што чинимо док говоримо, наш поглед, израз лица, покрети руку, став тела, наш укупан изглед, тон у гласу, јачина говора итд. Вештина комуницирања је способност која се временом и искуством мењa и трансформише.
Основни
задатак комуникације је да посматра и изучава општење, начин
остваривања веза међу људима, односе према људима и околини. У односу на
примљену пословну поруку прималац може реаговати позитивно (шириће повољне
гласине о организацији, повољним условима продаје производа или услуга и сл.)
или негативно, па чак и одбојно. Начин њeгове реакције је повратна порука да ли
су жеље, очекивања или потребе циљног аудиторијума задовољене или нису.
Пошиљалац (комуникатор) у организацији мора бити поуздан, убедљив и уверљив,
јер само тако може изазвати више жељених промена код јавности у погледу
веровања, понашања, ставова и акција.
Под појмом пословне комуникације подразумева се процес намерне
размене идеја, мишљења, информација и инструкција речима, симболима, сигналима и сликом,
како би се постигли циљеви организације. Основни постулати пословне комуникације су
следећи:
- намерна
активност (комуникација мора имати циљ који је у складу са циљевима организације)
- заснива
се на размени порука између два или више лица
- постоји
предмет размене (идеја, позив, обавештење, мишљење, упутство, понуда, поруџбина, рекламација, инструкција, наредба, извештај и др.)
- може
бити лична и општа (лицем у лице или путем средстава за комуникацију)
- базира
се на речима, симболу или
сигналу (било који начин или метод којим може да се пренесе порука)
- циљеви морају бити остварени.
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.